måndag 10 augusti 2009

God morgon

Släppte ut hundarna i morse och katten sprang in som vanligt, jag gick ut och rökte och hörde henne skrika efter mat där inne (som vanligt) tyckte gott att hon kunde vänta tills jag kom in igen men då kommer hon ut på bron och blänger på mig med sina gula kattögon... MAT NU!!!! såg det ut som att hon sa, sedan började skrikandet igen. Hon är lite bortskämd vår lilla kattfröken...här i huset är det hon som ger order så det var bara att gå in igen.

Igår fick hundarna simma bredvid båten ett tag, det är bara Swift som tycker att det är det bästa som finns, han simmar i cirklar runt båten medan vi ror. Haxzo släpade omkring på en gammal PET-flaska för han kan inte simma utan något i munnen, blev lite jobbigt när den sjönk för han försökte dyka efter den men vågade inte riktigt. Spot (badkrukan) fick vi locka och pocka för att han skulle gå i vattnet, tillslut fick vi ut honom och han är jättebra på att simma men tänk om han skulle bli ren, hemska tanke, så han simmade inte länge.
När vi städade i förrådet hittade vi Swift lilla badpool från det han var valp, fyllde upp den med lite vatten så nu kan de doppa tassarna när de känner för det.

Vittringsträningen ligger nu på tävlingsnivå, lägger pinnarna på linje och skickar från 10 meter, fungerar toppen men liten tendens att ta upp första bästa pinne finns fortfarande även om han kommer med rätt pinne 100% av gångerna. Vi gör även framsteg i sättande u gång och inkallning men det finns mycket kvar att jobba med.

1 kommentar:

  1. Hej!! Var anmäld, men kommer tyvärr inte på kursen..:( VAr uppskriven som domare bägge dagarna, vet ej vad jag tänkte när jag anmälde mig. Antar att jag så gärna VILLE att jag glömde vilka datum det var.. Måste ställa upp för klubbarna, har redan lovat. SURT!!! Ibland önskar man att man ej var utbildad.. Men ska debutera snart m Ix, det känns spännande!!!
    Ha det bra!!

    SvaraRadera