måndag 15 februari 2010

Marknaden mm

Igår var vi en sväng på marknaden och kollade men det var inget nytt... Blev besviken när de inte ens hade någon grillkorv som de brukar ha varje år. Sa åt Lasse att det var tur att inte Trulsa var med för hon hade blivit så besviken, årets höjdpunkt var ju att gå till korvgubben på marknaden och få en tjockis :)
Åkte hem till morsan efter det och jag frågade om hon inte varit på marknaden, nej säger hon, det är ju ingen idé när inte Trulsa finns längre. Tänk att en hund är så speciell att man flera år efter hon är borta fortfarande styrs av hennes gamla rutiner...eller hur jag nu ska uttrycka mig...

Mamma frågade hur det gått att bo i husvagn, jag berättade att det gått alldeles utmärkt, kände mig som hemma ;) Ja, inte konstigt jag är ju uppvuxen i en under somrarna när farsan jobbade efter Norgevägen. Kommer också ihåg min "lekplats" en jättegrop fylld med lera och massor med vackra regnbågar som flöt ovanpå, hehe, vem skulle låta ungen leka där nu??? Eller gången när vi åkte i loket tillbaka till Kiruna eftersom mammas kusins man, alltså min tremännings farsa, var lokförare och körde. Före det ville jag alltid bli lastbilschaufför - störst går först, efter det så insåg man ju rätt snabbt att ska man vara störst och gå först ska man vara lokförare.

Huj huj vilken resa down memory lane... bra minne och bra minnen har man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar