söndag 14 februari 2010

Hemma igen

Jaha, så var man hemma igen efter en och en halv vecka med vallning och trevligt umgänge, några nya bekantskaper kan man också lägga till listan. Vi höll på att bli med hund igen, en av unghundarna ville tydligen följa med hem till oss för han hälsade på mig och Spot i husvagnen flera gånger och på något sätt letade han sig in i mitt hjärta för jag tänker fortfarande på honom :)

Förra lördagen var vi och tävlade i Kramfors, nice place men kallt så in i nordens inne i ridhuset. Vi började med att nolla första momentet, sittande i grupp och 30 poäng försvann i ett nafs men jag fokuserade om och kämpade på. Det gick bra fram till apporterna, underlaget smakar pyton och metallapporten är för kall tycker Spot så han fick avdrag för att han krånglade med dem. Det är ju så när man inte har krav på hunden att sånt kan inträffa men jag gav inte heller några dk:n eftersom han verkligen jobbade för att lösa situationen. Hur som helst beror alla misstag till 100% på träningsbrist, kallt och dåligt väder = mindre tid att träna "på riktigt". Vardagsrummet räcker långt men kanske inte riktigt hela vägen till tävling i elit ;)

Trodde aldrig att det skulle räcka till förstapris med allt strul vi drog på oss men tydligen gick det andra så bra att vi ändå lyckades skrapa ihop nog med poäng för ett förstapris och vinst dessutom...

Resultatet blev som följer:

Sittande i grupp 0 (lägger sig)
Platsliggning 10
Fritt följ 9 (ngt ojämn position)
Dumrutan 10
Inkallning m stå o ligg 10
Rutan 10
Dirigeringsapport 7 (tempobrist, släpper)
Hopp metallapport 6,5 (tveksamt grip, tempobrist in)
Vittringsprov 10
Fjärr 9 (ngt långsamt)

Det som var överraskande var att det var en riktigt bra domare, inga gratispoäng och jag fick ungefär samma betyg som jag själv bedömt att vi var värda. Utom vid ett tillfälle men det ska jag inte ta här, det inte domaren ser lider inte jag av ;) ;) ;)

3 kommentarer:

  1. Grattis och välkommen tillbaka - till mer träningsvänligt väder :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis...det gjorde ni bra
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Jag måste då säga det - vilka fina poäng - stort grattis till 1:a priset. Nu längtar jag till kursen och få ta del av dina tips och råd............för det ser jag ju att du måste ha mycket av med såna fina poäng...:))

    SvaraRadera