onsdag 26 maj 2010

Hjälp

Fasikens vad tiden sprang iväg igen, tror jag för tillfället har 12 timmars dygn istället för 36 ;)

Det är ju redan på onsdag om en vecka som jag ska iväg!!! Nu får det verkligen sluta snöa och bli stekhett istället så att jordtemperaturen stiger, jag MÅSTE verkligen få fröna i jorden innan jag åker annars blir det inget av nåt. Och vem tusan ska vattna allt??? Vi ska försöka hinna fixa droppbevattning men någon måste ju vara hit och vrida på kranen...
Har dock hunnit med ganska mycket hittills idag, gjort fåror i pottilandet så det blir varmt fortare, gödslat lite extra i grönsakslanden eftersom jag är borta när de ska gödslas och motionerat pensionathundarna. Å nu började det ösa ner ännu mer regn - inte konstigt att änderna har flyttat upp på vår gräsmatta, det är som en enda stor sjö...

Sedan kan det ju vara bra att träna lite om man ska tävla, har inte tränat sedan Piteåresan förutom lite träning på Malmen när jag var där i helgen... Nå, träningsuppehåll var det ju beordrat från lägret med nancy...

Nu börjar det kännas lite spänt i ryggen så det är bäst att varva ner några minuter och förebygga ryggskottet som är på väg...risken finns att jag blir liggandes resten av veckan annars och det har jag fasikens inte tid med när dygnen blivit så korta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar