måndag 24 maj 2010

Ja jag vet...

...att jag är riktigt dålig på att blogga nu. Förstår inte varför men tiden bara springer iväg och helt plötsligt är det länge sedan jag bloggade senast.

Här har det varit full rulle sedan sista inlägget. Efter tävlingen i Älvsbyn stannade jag kvar i Piteå i väntan på Pitelägret som var helgen efter. Under väntetiden var Ann-Charlotte jättesnäll och höll mig sysselsatt med lydnadsträning och vallning under måndag och tisdag. I vallningen började vi träna på lite större ytor och Spot skötte sig bra, lite bus men genomgående bra trots att det är länge sedan vi gjorde det. Mycket träning kvar till VP men det är ju bara att träna på...

Helgen bjöd på trevligt umgänge med gamla vänner som husvagnsgrannar, kurs med Nancy Nilsson och ett bra organiserat läger. Fick med mig lite tips om metallapporteringen och små förbättringar här och där i momenten. Åskan drog fram rejält med regnväder på nätterna men vi hade ett helt underbart väder på dagarna. Stackars A fick lägga in sin hund på djursjukhuset och Iwwe fick operera ut en bit av en plastleksak ur magen men underbara lägerledningen lät henne byta grupp och hund så hon ändå kunde stanna kvar hela helgen. Iwwe mår bra igen enligt senaste nyheterna, om inget har hänt medan jag varit borta förstås...

Kom jag hem sent på måndagkväll efter ännu ett vallningspass hos A-C och hann bara packa upp innan husvagnen återigen var på väg neråt på fredagen.

For ner till Gällivare och höll kurs åt hundungdom, en blandning av unga och äldre deltagare både vad gäller hundar och förare. Fick massor av bra kritik att ta med mig till nästa kurs, idag är jag slut i min lilla hjärna efter en helg med många kursdeltagare och god mat. Men så skoj det var... Verkligen olika "problem" för varje hund och jag fick utnyttja en stor del av min kunskap, men så ska det ju vara :)

Spot fick också träna lite när vi ändå bodde på en BK, morgonpass lydnad och spår på kvällen med en del av kursdeltagarna. Han fick också vara visningshund för grunderna i fria följet och belöningsträningen han skötte sig bra men det märktes att det var länge sedan vi tränade på de allra första grunderna. Kanske man skulle jobba lite mer på det igen... Trött är han dock efter att ha fått träna på att vara med andra medan matte arbetar, jobbigt för en liten mattegris som han. Han blev också lite kär i kampsheltien Tindra hon var ju så himla snygg ;)

Idag kommer det hundar till pensionatet så det blir fullt ända fram till på fredag, bokföring står på schemat och till helgen tänkte jag var ledig, tror jag, måste konsultera min kalender...

Nu ska jag göra iordning hundgårdarna så att det är klart till kl. 10 när gästerna anländer.

3 kommentarer:

  1. Att du bara orkar...... var hämtar du krafterna,

    Marie Louise och Iza

    SvaraRadera
  2. Jag sover gott om nätterna - som en död ;)

    SvaraRadera
  3. Hörde ryktas från Piteå att du har en underbar hund;-)

    SvaraRadera