tisdag 16 november 2010

Jobb och åter jobb

Här jobbas det för fullt, därav tystnaden i bloggen. Vi har fått in så mycket beställningar på syjobb så vi drunknar snart --- hjääälp!

Just precis nu blev det stillestånd i verkstan pga materialbrist och försenade beställningar så jag står med ett nästan färdigt projekt och tre halvfärdiga... Trist, maken har gjort en dålig inventering innan vi började med jobben, skulle ha gjort det själv men det är lätt att vara efterklok. MEN då hinner jag ju skriva här istället :)

Här hemma ser det ut som ett bombat skithus eftersom jag bara springer in och lagar mat, sover och sedan ut och jobba igen. Jag är så extremt tacksam för min diskmaskin så jag tror inte att Annelie och Björn förstår vilken skillnad de gjorde i mitt liv när de gav oss den. Mina stackars blommor ska få en skvätt vatten idag iaf så de inte vissnar ner helt, de tappar blad och ser för bedrövliga ut så jag hoppas att inte räddningen kommer försent.

Hundträningen har fått ligga på hyllan ett bra tag nu, flera veckor faktiskt men det kan ju vara bra också så de får vila de stackars små jyckarna. Tydligen kan ju inte BC jobba hur mycket som helst har jag ju fått höra så det är väl lika bra att de får lite vintervila som de får varje år...

Nej, nu ska jag göra ett ryck här hemma, tänkte bara meddela att jag lever ;)

2 kommentarer:

  1. Diskmaskin är guld värt :)

    Vi är bara glad den fick ett nytt hem ;P

    kram på er

    SvaraRadera
  2. Haha vad skriver du! Kan inte BC jobba hur mycket som helst, trodde det var tvärtom jag ;-) men bra att veta då får mina vintervila också ;-)

    SvaraRadera