tisdag 1 mars 2011

Mycket som snurrar i huvudet

Kan inte sova, har varit så i några dagar nu. Har väldigt mycket som snurrar i huvudet, planer som inte går ihop och förändringar som jag funderar på om de är det rätta att göra. Jag som är världens planeringsmänniska och kontrollfreak får svårt i sådana här situationer när planeringen inte går att pussla ihop hur jag än försöker. Dessutom verkar min käraste make tro att man bara kan flyta ovanpå och att allt löser sig. Ibland blir det krock när man är så olika som vi två är, inte alltid negativt eftersom det oftast väger upp åt båda håll och det innebär inte att jag älskar honom mindre ♥

Sedan är det ju allt annat runt omkring. Förbannat, kom precis på att jag glömt betala in till SVAK, därifrån får man inget inbetalningskort tydligen... "Omkring" är ju deras klubbtidning så därav insikten :) Men det var inte det jag skulle komma till. Vikten står stilla eller rör sig upp och ner är nog mer korrekt, gick ner 0,4 kg en vecka när jag åt och motionerade efter konstens alla regler. Gick upp 0,2 kg för att jag slarvade med maten EN dag och minskade motionen pga förkylning. Så på två veckor har jag alltså bara gått ner 0,2 kg under ett himla självplågeri...

Sedan var jag ut och tränade igår, det första "riktiga" träningspasset den här vintern - sedan november, det slutade med att Spot skadade bakbenet på hindret. Idag är han helt fri från hälta så jag tror att det bara blev en häftig smäll som gick över rätt fort, hoppas...

I slutet på månaden ska jag på utbildning i fjollträsk, ensam... Det är jag lite nervös för, inte för utbildningen i sig eftersom jag är rätt säker på att jag är lämpad och klarar det kommande arbetet men jag hittar inte där nere. Hoppas bara att organiseringen är bättre när jag väl är där jämfört med hur planeringen har varit. Jag är som sagt kontrollfreak... ;)

För att berätta om något trevligare så var jag ner till Gällivare i lördags och fick en rejäl överraskning. Hela gänget (Monika, Marie Louise och Marie-Louise, Per och Christian också men de räknar jag inte in i brudgänget ;)) var samlat och vi åt middag, pratade och sedan tränade vi i ridhuset. Så skoj det var, har saknat dem allihop. Känns så härligt att vara välkommen även om jag inte kan umgås med dem så ofta som jag skulle önskat.

Det behövdes verkligen lite positivt i livet just nu, mörkret och kylan har verkligen tagit på mig i år så lite depression har jag haft trots att jag verkligen försökt hitta det positiva i allt. Nu känns det bättre, värmen är tillbaka, solen och ljuset är här igen, dagarna blir längre och livet kan börja igen.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite, det var bara det jag behövde...

1 kommentar:

  1. Vet du det där med vikten kan vara lite lurigt.Det är ju inte nödvändigtvis viktnedgången man ska fixera sig vid.Ibland kan det liksom gå nån vecka hit eller dit då man står still.Kan vara ett bättre sätt att mäta runt midja,stuss och lår.Då ser man oftast en större förändring än vad vågen ibland visar;)
    Lycka till och BRA kämpat!!//Lotte

    SvaraRadera