lördag 5 mars 2011

Lördagmorgon

Underbart väder, nyduschad, käkar frukost med talboken påslagen, Spot sover och husse är på jobbet. Funderar på vad dagen kan ha att erbjuda mig. Eller rättare sagt hur jag ska utnyttja dagen :)

Har fullt med grannar här, ovant men skoj. Spot sitter vid grinden och kollar vad brudarna gör där på andra sidan staketet. Katten är där och gör sitt bästa för att komma in på besök, hade till och med försökt smita in tillsammans med deras pointertik. Precis som att han tyckte att han kunde få komma in om han bara ska umgås med henne, polarna ;) Apropå kattfan så har jag varit upp i natt och letat efter honom, han kom aldrig in på kvällen och vi vaknade mitt i natten med oro att något hänt honom. Jag gick ut och letade och tillslut kom han fram, jag fick övertala honom att han skulle in... Riktig utekatt.

Oj, nu blåser det ute, snabba vändningar. Blåser små virvelvindar som river med sig snön, ser rätt coolt ut men kanske inte läge att vara ute i.

Alltså, ni kanske förstår att jag egentligen inte har något speciellt att förmedla i det här inlägget men jag har inte mycket annat att göra idag :)

Hoppas vinden lägger sig så jag kan gå ut å träna idag, har gjort en jättefin träningsplanering för att verkligen få till det sista i brukslydnaden så jag kan fokusera på specialmomenten när snön försvinner. Blir ju rätt mycket eftersom vi ska fixa med både spår och uppletande.

Nä nu ska jag sluta, kan nog hitta på något lite vettigare :)

1 kommentar:

  1. NU vill jag och säkert många fler veta hur ditt nya jobb ser ut. Inte alla som blir HANDPLOCKADE för ett sånt jobb.

    Statligt anställd, de du!
    Kramar

    SvaraRadera