lördag 16 april 2011

Timrå/Sundsvall

Nå, nu kommer det ut offentligt och inte bara till alla som har behov av att veta :) Vi flyttar till Timrå eller Sundsvall under juni månad om vi får lägenhet annars får Lasse fara ner och börja jobba sedan kommer jag ner i juli när vi (förhoppningsvis) fått lägenhet. I huvudsak letar vi lägenhet i Timrå eftersom det är där flygplatsen bor men får vi inte lgh där så får vi ta det vi hittar i Sundsvall.

Det ska bli så jäkla skoj att komma neråt, fler tävlingar, aktivare klubbar och mer rörelse - närmare till allt helt enkelt. Typiskt mig att börja leta efter en bra BK så fort vi fått klartecken att det blir av ;) Jag ska också göra mitt yttersta för att utveckla företaget där nere, ska ladda fullt med kursutbudet och se vad som händer. Letar efter ett halvtidsjobb så om någon vet av något så finns jag tillgänglig. Samma med någonstans att stalla upp husvagnen... Vi letar efter någonstans att (hyra) ställa vagnen när vi inte behöver den, ute eller inne spelar ingen roll.

Det blir mycket att göra den närmaste tiden, vi ska ju ha kvar huset här uppe och därför ställer det otroliga krav på packningen. Vi måste ha med oss allt nödvändigt men måste ändå lämna det som absolut behövs här. Sortera, packa, lämna, sälja och kasta är det jag lever med just nu. I framtiden kan det också bli aktuellt att hyra ut stugan så man måste ha det också i tanken, att inte lämna alltför mycket av det  personliga eller stöldbegärliga. Har lyckats börja med ett lass till tippen och ett stort lass till loppis tyvärr finns det fortfarande ett enormt lass kvar som vi inte vet vad vi ska göra med.

Det här är något vi absolut ser fram emot så samtidigt känns det inte speciellt betungande när man tänker på arbetet framför ändå :D

4 kommentarer:

  1. Oj va spännande. Hoppas att allt löser sig som ni vill. Lycka till =)

    SvaraRadera
  2. Nämen oj va skoj Carina:) Det blir ju jätte nära mina trakter;)
    Jätte roligt,verkligen:)
    Välkommna ner!!

    //Lotte

    SvaraRadera
  3. Så härligt för er! Lång barmarkssäsong och vill ni uppleva snö och vinter, kan ni ju komma upp :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Lycka till i Timrå/Sundsvall, men jag hoppas att du någon gång har vägarna till din "gamla" klubb. /Marie Louise och Iza

    SvaraRadera