måndag 2 maj 2011

Allt klart

Nu har vi skrivit på och skickat in kontraktet på lägenhet som är inflyttningsklar första juni, Lasse börjar jobba 6/6 och möblerna har åkt över älven medan det fortfarande var skoterföre. Det mesta i möblemanget har vi ju ändå magasinerat nere i Luleå, sedan finns ju Ikea också ;) Det är fortfarande lite kvar att packa men huvuddelen är klar, vi ska ju bara ha en liten tvåa så vi kan inte ha med så jättemycket heller, bara hoppas på att förrådet är stort :)

Var till Jokkmokk i helgen och lade ett kort men intensivt spår med upptag, diverse pinnar och spetsvinkel bara för att kolla av vart vi ligger till efter en lång, kall och mycket snörik vinter. Det såg alldeles utmärkt ut och trots en mycket trött hund efter en jobbig helg så tyckte han att det var lite väl kort... Det bådar gott inför säsongen. Funderar på att anmäla till högre i Malmen i juni, ska ner till G-vare på träningshelg om två veckor så då beslutar jag slutgiltigt om det verkar vara någon idé. Jag tror faktiskt att det kan fungera bara jag får till det där sista finliret i vissa moment. Skallet har jag beslutat att avstå, det går inte bra med det. Jag har fått honom att skälla och han blir tyst på kommando men när han väl ligger på den stressnivån kan det komma skall lite då och då... Dessutom är det väldigt krävande för honom energimässigt eftersom det inte är naturligt för honom att skalla så det finns många emot och vi hoppas ta in de 20 poängen på något annat istället...

Nu ska jag röja upp lite här hemma och sedan gå ut och kratta bort lite hundskit där snön försvunnit från gräsmattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar