måndag 23 maj 2011

Massor gjort

Helgen har varit mycket produktiv :) Tycker om det ordet, det uttrycker så mycket i få bokstäver. Lördagen tillbringades med att packelipacka en hel massa prylar som ska med till Timrå. Börjar oroa mig över att jag tar med för mycket, bara hoppas det finns stort förråd eller åtminstone ett medelstort. Diskade ur alla ytterkrukor till mina krukväxter och packade dem, vissa av mina stackars krukväxter fick ny jord så man slipper grisa med det direkt när man kommer ner. Förhoppningsvis ska de klara flytten ok så jag inte behöver ångra att jag släpade med dem istället för att skänka bort dem till bättre behövande.

Lördagen avslutades med köttsoppa och bastu, en alldeles perfekt avslutning i mina ögon, kommer verkligen att sakna bastun. Nu har vi ju lagt in nya bastulavar och fixat riktigt fint där nere med sommarvatten och allt så då drar vi vidare...

Igår, söndag blev det ännu en vilodag för Spot, ofrivillig från hans sida men medveten från min. Har minsann fått höra att BC inte orkar jobba i mitt tempo så det är bara att vila ;) Vet inte vilken ras jag ska ha som orkar??? Nå men hur som helst. Vi krattade tomten, ja heeeela gräsmattan - jobbigt och jag fick blåsor på händerna men nu är det gjort. Vi har sorterat upp baki verkstan där jag har alla utegrejer, krukor och diverse prylar, kastade två säckar med skräp som jag inte tagit mig för att sortera ut tidigare. Nu ser det verkligen fräscht ut där. Jag vände upp alla odlingsbäddar, flyttade jordgubbar och smultron och rensade bort det värsta av ogräset. Det kommer att växa tillbaka som det alltid gör men det kanske blir lite mindre när jag ska sätta potatisen. Ska köpa täckbark å lägga under jordgubbar och smultron, det blir snyggt och minskar en hel del av ogräset.

Nu är det bara att ta tag i måndagen. Har sovit dåligt men det kanske inte är så konstigt, en vecka kvar till flyttlasset går och då ska allt vara klart... Lasse jobbar hela veckan och hela helgen så det blir tungt att få iordning det sista men det är bara att göra. Nu börjar det ösregna så jag ska ta in djuren och ge dem frukost.

1 kommentar:

  1. Va spännande:) Jag minns då vi tog vårat pick och pack och flyttade från Sthlm hit upp till Härnösand.Det blev en omställning som hette duga men OJ va det var värt allt:)
    //Lotte

    SvaraRadera