torsdag 19 maj 2011

Blött spår

Nyss inkommen efter ett pass i skogen, genomblöt från topp till tå trots regnkläder och stövlar. Lade ett spår åt Spot med flera svårigheter på raken, upptaget på fullt djup som följdes av tre spetsvinklar i form av ett W. Det blev något kort avstånd mellan vinklarna så han gick först rakt ut till andra "benet" men ändrade sig och letade sig tillbaka trots att jag tänkte tillåta honom att hoppa över en vinkel. Vill inte skapa onödiga konflikter när jag ökar på svårigheterna. Hur som helst så var det som att han kände att det var fel (färskare) spår och att han missat nåt. Han tog alla pinnar och det kan man kalla framsteg!!! Ett uppletande på det gick också toppenfint trots hans oorganiserade letande som gjorde att han stötte på lite problem eftersom vinden var obefintlig. Min värsta mardröm är att det ska vara stekhett och vindstilla till Malmentävlingen.

Framåtsändandet var han alltför het på fortfarande efter allt skogsarbete. Han hade för hög fart ut och slog av för sent men jag tror att vi börjar få till det... Kommer att bli mycket träning på det under den närmaste tiden, är så pass hög koeff att vi behöver ha bra på det om vi ska avstå skall.

Nu blir det en varm dusch och en kopp choklad tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar