onsdag 12 oktober 2011

Vallning, vallning och mera vallning...

Vi har inte gjort mycket annat än att valla sista tiden, Spot går från klarhet till klarhet och vi gör framsteg under varje träningspass, ibland går det mer framåt och ibland mindre :) Nu är vi tillbaka på nivån där vi slutade förra året och kan gå vidare i utvecklingen. Jag har anmält oss till vallhundskurs under vintern så jag hoppas kunna hålla fast vid träningen som vi nu kommit igång med.

Skrattar gott åt vissa rykten jag hör, inget att dementera bara gå ut och tävla och visa hur det är egentligen. Jag tror att vi kanske ska satsa på lydnaden under våren innan spårsäsongen drar igång, jag vet inte riktigt men efter en diskussion med Spot så har vi nog bestämt att det blir så. Spot anser också att vi ska sätta höga mål inför nästa års tävlingssäsong, han vet ju vad han klarar så jag hakar väl på och hänger där bak i linan... Han lovar att fixa allt bara jag ser till att han får träffa fåren då och då ;)

Nu säger Spot att det är dags för en promenad och lite käk så det är bäst att lyda.

1 kommentar:

  1. Jag håller såklart tummarna för er...stenhårt:) Hejja hejja!!!!
    //Lotte

    SvaraRadera