tisdag 18 oktober 2011

Höst

Vilket höstväder vi har, blåsigt och småregnande men trots det kring 9 plus på morgonen. Tänk att det alltid blir svårare att ta sig upp ur sängen på morgonen när höstvädret sätter in. Inte för att man sover mindre utan det måste bero på mörkret och vädret. Sedan när snön har kommit så blir det lättare igen, ja, så är det för mig i alla fall. Idag har vi inget speciellt inplanerat men imorgon är det dags att börja tömma kök, hall och sovrum så att tapetnisse kan komma på torsdag och tapetsera. Jag har en understimulerad border collie, det är ett som är säkert, vi har inte gjort särskilt mycket de senaste dagarna och han börjar ifrågasätta om jag är riktigt klok som inte ger honom arbete.


Tävlingskalendern för 2012 har kommit och den är grundligt genomgången och planer börjar ta sin form men vi får se hur mycket vi hinner... Säsongen är inte slut än så vi tar det lugnt fram till det vi är klara för i år. Nästa helg ska vi till Nina en sväng och träna på lördagen sedan på söndagen är det kursstart inför vinterns kurs, ska bli spännande, roligt att träffa nytt folk och se nya hundar i arbete. Jag leker snigel och tar huset med mig, det finns inget mysigare än att sitta i husvagnen på kvällarna efter en hel dags arbete med fåren - om man bortser från en hund som är genomskiten förstås... Som tur är kan man göra mycket med en blöt handduk :)

En skitig BC är en lycklig BC



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar