söndag 18 december 2011

Titlar


Titlar
Text
GK VALLH PR
LPELIT
SE LCH

Så här ser det ut på Hunddata idag! Det går inte att kopiera rakt av så bilden ser lite konstig ut men ni förstår kanske poängen :)
Riktigt stolt känner jag mig, både för min egen prestation och för min kära Dubbeltretton. Vem kunde ana att han skulle utvecklas från monster till en fullt funktionsduglig samarbetspartner ;)

Jag måste erkänna att jag är grymt nöjd med årets säsong även om vi inte tävlat desto mer. Ibland behöver man en liten paus för att bli starkare och jag tvivlar inte på att lillgossen kommer att prestera 100% även nästa år. Träning har det dock varit dåligt med senaste månaden, det är fruktansvärt halt ute på parkeringarna och lika halt på gräset. Idag har det kommit lite snö, om vi har tur så ligger den kvar ikväll så vi kan gå ut å träna på någon av parkeringarna här i krokarna. Det är jobbigt när man inte får något flyt i träningen och det blir långa pauser när man inte kan träna.

Vi håller också på att kämpa oss tillbaka efter det Spot blev attackerad för någon månad sedan, han har haft lite problem med att möta främmande hundar och det har varit riktigt jobbigt mentalt för både honom och mig. Från början var jag osäker på vilken linje jag skulle använda i träningen men jag har kommit fram till att en strikt hållning där jag tar absolut kontroll före mötet blir det bästa och ger störst trygghet. Alltså möten efter promenadvägen, han behöver inte hälsa på andra hundar. Trots att han haft stora problem med hundmöten visar han ändå att det inte beror på aggressivitet för han har fortfarande ett vettigt sätt när vi möter valpar, tikar eller hundar som är avslappnade. Störst problem är det med hundar som ser liknande ut som den som attackerade honom, både när det gäller färg, utseende och storlek. Stora bruna korthåriga hundar triggar verkligen igång försvarslusten...och hundar som går rakt mot honom - det tycker han verkligen inte om.

Nog om det. I övrigt blir det en mycket lugn jul, Lasse jobbar och jag tänkte laga lite av det godaste till julmat. Julklappar blir det bara åt Spot och inte ens det blir något överflöd som det brukar kunna bli. Än så länge har vi bara hittat en grej men vi ska in till Sundsvall någon dag här i veckan och se om vi inte kan hitta något mer. Bortskämda jäkla jycke ;)

Nu ska jag sätta mig ner och göra lite kursplaneringar inför kursstarterna i januari, blir så många olika kurser så det kommer att ta sin lilla tid att sortera upp allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar