lördag 19 november 2011

Lydnad

Efter morgonpromenaden stannade vi till vid gräsplan för att träna lite rutan. Nu börjar det närma sig, det märks att jag befäst grunderna ordentligt för att nu när jag backat ordentligt i träningen så kan jag gå framåt mycket fort. Idag var vi tillbaka till de höga betygen, rakt ut från alla sidor, bra fart till kon och fiiin inkallning. Gick bra oavsett avstånd, nästan bättre än förra året :)

Lite fritt följ blev det som avslutning, vändningar, halter och sidoförflyttningar. Ser lika bra ut som vanligt men jag ska kika lite extra på vänster sidoförflyttning eftersom han gärna går lite för långt och flyttar tillbaka när jag stannar, det är väl alla gånger jag trampat på honom som ger utslag - bäst att hålla sig undan...

På måndag drar vi igång träningen av apportering med dirigering, det kommer att ta lite tid att få till. Vi hade problem med det redan från början så att det aldrig blev riktigt befäst. Nu får jag backa även där och se hur långt tillbaka vi måste gå. Nå, vi fixar det även om det tar lite tid... Sittande i grupp är också ett sånt problemmoment, han lägger sig gärna så det får vi också börja titta på under nästa vecka. Nu ska jag diska för hussen kommer snart hem för att äta lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar