tisdag 3 november 2009

Semester?

I vanliga fall så brukar vi ta semester den här tiden, eller åtminstone ta det lite lugnt med träningen men Spot är av en annan åsikt så vi tränar på för fulla muggar. Nu jobbar vi in lite nytt igen och jag fattar inte hur han orkar, det har ju varit så mycket nya saker under ett helt år nu men han jobbar och jobbar...

Sändande till kon är projektet för tillfället och än så länge är vi bara inne i vardagsrummet och det börjar släppa. Jag har ju redan tidigare tränat in "fram"-kommandot men nu vill jag att han ska stå precis klockan 12 bakom kon och det är inte det lättaste. Jag har låtit Swift visa vad jag menar så han springer fram och vänder sig om men han står ofta vid sidan av kon och det är dumt om rutan eller apporten är åt andra hållet. Dåligt minne som jag har så kommer jag inte ihåg hur jag tränade in det på Swift som står perfekt VARJE gång... Haxzo hade problem med kon och då använde jag tasstarget men när jag testade med Spot så hade det redan klickat på kon så targeten blev inte bra, störde mer än det hjälpte. Nå, det kommer till mig förr eller senare, det brukar det ju göra.

Nu börjar det bli riktigt klurigt att ta sig över älven, när Lasse åkte på jobbet i morse strax efter 4 så var det både skoter och båt som gällde. Det har frusit så långt ut att det är svårt att ta sig ut med båten men inte nog för att ta skotern så några dagar med riktig kyla hade inte suttit helt fel. Tur man har allt man kan behöva på den här sidan...

Nä, nu ska jag äta frukost och gå ut med hundarna en vända, sedan blir det ett pass med konträning igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar