onsdag 16 december 2009

Det är kallt

-29,4 när jag vaknade i morse. Brrr, elementen orkar inte riktigt hålla tempot i vår gamla dragiga stuga så kaminen går varm hela dagarna. Igår morse när jag vaknade var det bara 17 grader inne så jag höjde elementen och det var "behagliga" 18 när jag vaknade idag. Jag lade nyss in det sista av veden i kaminen så nu MÅSTE jag ut och hämta mer. Man har inte hunnit vänja sig riktigt än, kylan är så bitande i början att man måste vara ute för att att vänja sig men på gamla dar har jag börjat välja att vara inne istället. Om man bara inte blivit så rastlös!!!

Sitter med kurs och föreläsningsplaneringarna inför våren, i februari håller jag en helgkurs i Skellefteå så det blir hårdkörning från start. Måste fixa med bokföringen också, vill inte halka efter alltför långt för då blir det bara dubbelt så jobbigt.

Letar kattunge också, vår gamling har nog gjort sitt. Måste ha en musjägare (hehe) till sommaren så inte mössen invaderar som de gjorde första åren vi bodde här. Inte så kul när man plockar fram utemöblerna och dynorna är söndertuggade och fulla med bajs.

Nu är det dags för en promenad innan ljuset försvinner igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar