måndag 19 april 2010

Helgkursen

Helgkurs april 2010

En aning mör i huvudet känner man sig efter en sån intensiv helg men vi har haft så kul! Det var en liten men så trevlig grupp som kom ner till Kurra på fredagkvällen för att få en teorigenomgång. Teorin, tyckte jag själv, blev något för massiv så den ska jag kika på hur jag ska minska innehållet utan att tappa tråden, vissa saker måste man trots allt ha med. Kan vara en idé att minska på tyngden under teoripasset genom att ha en timma teori under förmiddagarna resten av helgen också...

Resten av helgen kan man nog beskriva som INTENSIV, bara jobba på utav tusan för att hinna med alla delar och jag tycker nästan synd om mina kursdeltagare men bara nästan ;) Hundarna sov nog väldigt gott när de kom hem på söndagkvällen och med tanke på de stackarna avslutade vi söndagen med att alla fick lära sig att gå - utan hund. Såg rätt så skoj ut, kolla in bilderna :)

Alla var nöjda med kursen och ville ha mer, det var skönt att höra. Jag blev också glad när jag läste kursutvärderingarna, det är kul att få beröm men ännu mer roligt är att alla fick ut det de förväntade sig av kursen. Sedan att de fick känna att det faktiskt inte är så svårt att träna in momenten bara man gör det på rätt sätt från början ;)

Allmänna åsikten verkade vara att kursen borde vara längre, antingen som ett helt läger på en vecka eller åtminstone några dagar till. Planerar nu att ha fortsättningskursen i juli över en längre helg, teorin börjar på torsdagkvällen och kursen fortsätter över helgen till söndag eftermiddag. OM det finns önskemål och nog många deltagare kan jag utöka kurstiden till fler dagar. Kolla alltså era kalendrar och boka in kurs i juli, mest troligt 15-18. Det kan då hända att vi är uppe i Kiruna om jag hittar rätt plats till rätt pris :)

2 kommentarer:

  1. Låter perfekt i mina öron med kurs i juli... tror nog att Monica Lindström tycker detsamma. Jag anmäler mig på stört, här och nu.

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt tycker jag också att det låter som en perfekt start på semestern med kurs i juli. Anmäler mig också här och nu........:)

    SvaraRadera