torsdag 6 januari 2011

Allt och inget

Jag bär fortfarande på sorg inom mig, Swift är mer än saknad. Livet måste gå vidare det vet jag men det sista jag tänker på innan jag somnar på kvällen är min vackra kille, hans underbart klara ögon och fina uttryck. Allt det jobbiga har vi lämnat bakom oss och bara glömt. Vissa dagar är det svårt att ta itu med det där livet som måste gå vidare. Den enda som kan flytta mina tankar är Spot, han betyder otroligt mycket för mig just nu, han är bara en glad liten skit som viftar med hela kroppen bara man använder lite pipig röst och låter glad :)

Här händer det inte så mycket i hunderiet, träningen ligger på hyllan eftersom det är så in i nordens kallt. I mellandagarna hade vi inventering och jag gjorde bokföringen klar för bokslut, har kvar lite att lägga in bara som inte kommit med tidigare under året. Lasse har jobbat med arkar i verkstan som jag inte orkar eftersom de är så tunga, kände i mina fingrar och axlar när jag försökte sy ihop två takbitar att det inte gick alls. När han börjar bli klar ska jag göra klart mina småjobb som jag har - de som jag faktiskt orkar lyfta in i maskinen...

Fick meddelande från våra leverantörer att tygpriserna stigit radikalt på grund av råvarupriserna, undrar hur många kunder vi tappar på det. Det var rejäla höjningar och vi ligger på minimi-marginal på utpriserna så jag blir tvungen att höja lika mycket som leverantörerna.

För ett tag sedan var en vän med om en bilolycka, jag trodde först att hon skämtade när hon ringde och sa att hon frontat med en bil som väjde för ett rådjur men jag fick skrattet i halsen när jag förstod att hon faktiskt menade allvar. Hon hade brutit bröstbenet men hunden hade klarat sig oskadd, min första fråga BTW efter jag fattade att det var allvar... Rådjuret klarade sig också oskadat och sprang ut i skogen men jag hade nog föredragit att köra på ett rådjur istället för att väja ut i mötande trafik (KORKSKALLE!) och riskera livet på så många andra personer. Krya på dig Stina och ta det lungt tills allt läkt så du är fit for fight till sommarens tävlingar.

Nä, nu borde jag hoppa i duschen och fortsätta med livet, inte lika sorglös som jag brukar vara men bara jag tar mig upp till ytan ska det nog bli lättare.

2 kommentarer:

  1. Ja och om du nu mot förmodan vill ha någon mer glad skit så har han flyttat hit och väntar på en ny ägare ;-) Ja menar en halvbror till Spot, kan väl inte bli bättre....

    SvaraRadera
  2. Hej hittade hit just och vet precis vad du menar. Det är så tungt att förlora sin bästa vän. Inte heller gör det saken bättre att man är mer eller mindre isolerad nu när det har varit så många kalla dagar.
    Må gott och styrkekramar till dig!

    SvaraRadera