söndag 9 november 2008

Det är jobbigt att vara ledig

Efter att ha jobbat tre dagar har jag nu varit ledig i två. Igår bakade jag bröd för Lasse hade tagit sista limpan från frysen så det var dags att fylla på. Nå, innan jag började fylla på mer i frysen bestämde jag mig för att avfrosta boxen och rengöra den. Det var inte så farligt som jag trodde efter att ha haft hundmat där. Idag har jag bakat bullar för de har varit slut ett tag och när jag ändå höll på så... Det är kul att baka tycker jag :-) Sedan när jag var klar med det slängde jag ut mattorna och dammsög av golvet, blev en liten snabbskurning också innan jag lade tillbaka mattorna. Nu känns det genast mycket luftigare här hemma, Haxzos päls har täckt det mesta som legat på golvet. Det var inte råttor som kom fram från under möblerna när jag dammsög utan det var sankt bernhardsvalpar...

Lasse får ta den sista disken i eftermiddag för nu är jag helt slut och behöver en siesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar