fredag 14 november 2008

Snurrigt

Jodå, nu är det vinter allt, igår gick termometern ner till -28,5 innan den vände och idag är det varmare bara -21. Vattnet har frusit i ledningen från brunnen eftersom jag inte satt igång värmeledningen, nu har jag gjort det så förhoppningsvis ska vi ha vatten senare idag. Spot håller på att krypa ur skinnet eftersom han inte kunnat vara ute och springa lika mycket som vanligt. Snart har de också vant sig vid kylan men det tar ett tag innan vinterpälsen blivit klar. Idag ska jag försöka hitta på lite hjärnövningar så han (och de andra) blir lite trötta i skallen åtminstone. Haha, grabbarna är ute och Swift är lekledare vilket innebär en massa springande runt huset. Funderade just varför det lät som att åskan gick :-)

Igår när jag satt och kollade igenom fotona som jag hade tagit slog det mig att Spots ögon aldrig har samma färg, det är helt olika beroende av ljus och antagligen vad han själv tänker. Ibland är de sådär ljusgula som sin mammas och halvbrorsas och ibland konjaksfärgade som Swifts. Dagens bild blev en liten nostalgitripp till då Monster var en liten putte, han var ju Monster redan då men mycket mindre och jag visste inte vad som väntade ;-) Hussehund är han då fortfarande, de kan ligga och mys-pysa hur länge som helst.
Det här inlägget har tagit riktigt lång tid att skriva för ajg har hållt på med pumpen och hämtat ved och en massa grejer. Temperaturen har stigit till -17 så det blir allt varmare. Tränat lite inomhus har vi också hunnit med, Spot tränar på fjärrdirigering och sidoförflyttningar, Swift bara lite allmänt att hålla position vid sidan och samma med Haxzo. Nä, nu ska jag publicera det här och bota min huvudvärk som kom smygande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar