onsdag 12 november 2008

Trött

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag är trött dygnet runt känns det som. Imorse tog jag sovmorgon men inte hjälpte det, efter nio timmars sömn är jag fortfarande lika trött. Imorgon är jag ledig så jag ska sova ända tills jag vaknar av mig själv, fast då vaknar jag väl sju eller nåt. Lasse for iväg till Fjollträsk idag, han kommer hem redan imorgon så det är inte någon lång kurs den här gången. Om några veckor far han däremot iväg på en tvåveckors, han pratade om att han får komma hem över helgen eller så åker han till Alingsås och hälsar på sina föräldrar. Nåjo, det löser sig säkert, jag är ju inte mörkrädd :-)

Igår var jag till frissan, blev ingen större förändring men lite kortare och mer uppklippt.

Alltså, jag har inte tränat hund på evigheter känns det som, allt annat har tagit upp all min tid så igår innan jag somnade låg jag och tänkte att det kanske är bäst att göra något. Framförallt valpen behöver ju befästa moment i mängder. Lasse har varit ute varje eftermiddag med sparken så Swift fått dra lite men det ger ju inte något åt hasselnöten ;-) Kanske får tända upp belysningen här i eftermiddag redan och gå igenom några moment. Borde egentligen städa men det hinner jag nog också. Jag fattar inte varför det alltid blir en sådan oordning när jag jobbar, vi är bara två personer och ändå behövs det städas på de lediga dagarna. Det är ju inte som att vi drar fram en massa prylar utan att lägga undan efter oss. Kaminerna gör ju en del förstås, det blir extra dammigt och ganska skitiga golv...hundhåren är ju inte ens någon idé att försöka hålla borta.

Nu sitter jag bara och skriver för att jag alltid är röksugen på morgonen och har ganska gott om tid över just idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar