lördag 22 november 2008

Full aktivitet


Jag har haft fullt upp de senaste dagarna, både på jobbet och hemma. Igår kom jag på att kassadisken inte stod som jag ville så det blev rejäl ommöblering. Tunga är de, de där hemska sakerna. I onsdags började vi röja upp i kontoret/lagret/fikarummet, allt ska rymmas på samma yta dessutom en liten yta så det är en del projekt att få till det. Däremellan hann det droppa in en massa varor och nu till veckan kommer det antagligen mer. Utöver det så har jag hunnit med både morgonpromenader och att gå till bilen istället för att ta skotern, gratis minuskalorier alltså. Benen börjar kännas lite möra men armarna är värst, jäklar vad det tar när man går med stavar, man kan inte tro det men nog känns det. Jag har lyckats hålla mina kalorimål hela veckan och det känns mycket bra men jag äter alldeles för mycket fett. Kollade sammanfattningen idag och jag ligger på 150% fett men för lite kolhydrater och proteiner. Nästa vecka ska jag försöka balansera upp det men det är inte lätt, mycket är för att jag äter bregott och ost istället för lättprodukter och det tänker jag inte sluta med. Lättprodukter är äckliga! Försökte äta ägg för att balansera upp vissa mineraler och vitaminer jag saknat och då for kolesterolstapeln iväg över röda markeringen. Ibland funderar jag om det inte är lättare att köpa något färdigt pulver som innehåller precis vad man behöver för en dag. Det verkar inte finnas något man kan äta som inte är negativt på ett eller annat sätt... Hehe, löste problemet - tog bort kolesterolstapeln.

Lasse är på någon katastrofövning på jobbet, skulle vara massor av instanser inblandade så det är säkert dökul, jag vill också :-( Lasse har Edvin nu över helgen så vi har huset fullt, nog känns det att det är en till skalle att beakta när man är rutinmänniska som jag. Jag vill ju helst bara trampa på i mina vanliga fotspår men det går inte, antagligen är det värst därför att han är här så sällan att jag aldrig riktigt vänjer mig. Jag har dessutom brutit mot min regel att inte jobba med hund (andras hundar) under min "arbetshelg" utan jag har bokat in ett ekipage till imorgon. Nå, det ska fungera det med, jag får bara försöka hinna med mer idag :-) Alltså borde jag inte sitta här och skriva utan sätta igång med brödbak, borde egentligen göra dubbel sats idag så det räcker lite längre, eller baka äckligare bröd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar