söndag 7 december 2008

Mycket att göra

Som vanligt har jag mycket att göra och väldigt lite tid att göra det på. Förra veckans ledighet gick på ett kick, fredagen vickade jag för sjuk personal och på skyltsöndagen serverade jag glögg och julmust åt större delen av kirunas befolkning. Däremellan provade jag på att baka surdegsbröd det gick väl sisådär, kan väl inte säga att det var någon större hit men jag ska prova igen. Måndagen spenderades åt julpyntning här hemma, jag blev inte riktigt klar men nu är det väl nästan färdigt, fick bara inse att jag inte kan ha alla tomtar framme...

En rolig nyhet har jag i alla fall, mina vänner som svek mig och flyttade till Uppsala ska flytta hem till Luleå igen så nu är chansen att jag får träffa dem oftare betydligt större. I mars drar ju tävlingssäsongen igång så då blir det ju flera resor ner dit och jag hoppas de tar en större lägenhet så jag får eget rum ;-) Nä, skämt åsido så längtar jag verkligen efter att få träffa V igen. Igår var det personalfest på luftis, det var trevligt, bra stämning och inte alltför onyktert (jag var spiknykter såklart :-)) inte någon traditionell julmiddag men trots allt middag och massor av lekar, jag drog med Lasse hem när det började bli karaokedags. Fy för tusan innan jag skulle ställa mig upp och sjunga inför folk, när till och med Swift börjar yla när jag sjunger i bilen så kanske jag ska bespara dem det.

Idag har jag ett privatekipage som kommer och tränar och imorgon är det jobb igen. Lasse åker till fjollträsk på morgonen och blir borta i två veckor men han kommer hem över helgen. Jag ska jobba halvdag i början av veckan och sedan är jag ledig igen. Det ska bli skönt att få långledigt den här gången, det känns verkligen som att jag behöver det. Nu ska jag gå och byta till utedressen så jag inte fryser när de kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar