fredag 26 december 2008

Dagen efter...

Idag känns verkligen som dagen efter stressen. Julafton bakade jag och lagade all mat färdig, vi tog det rätt lugnt men igår... Igår kom familjen på besök, hela familjen! Mamma, Bosse Syrran, Gunnar, ungarna, Farmor och Farfar ni som varit hit vet ju att vi inte har världens största hus men vi rymdes. Alla fick sin mat, ingen fick en gaffel i ögat och alla verkade nöjda. Maten fick beröm och jag tyckte också att det var gott. Vi hade juklappsutdelning och julklapparna var fina, jag fick en Volume Master och en vinterjacka av Mamma, en bok av Lasse Dean Koontz, Livstid. Av hundarna fick jag Den barnförbjudna dassboken :-) och Nosarbete av Maria Hagström. Av Malin och Jakob (systers barn) fick jag en parfym som jag önskat mig, Exclamation och av brorsan (som inte var med) fick jag och Lasse ett familjespel. Lasse fick ett presentkort på Sportiaden av Mamma, av mig fick han en tröja, slips och ett par handskar med dunfoder. Mest nöjd var nog Jakob över boxsäcken han fick av mig, med handskar till och allt. Malin var också lycklig över sina inneskor som hon fick av mig, rosa och glittriga :-)

Igår blev det lite träning med Spot och det gick bra, eller nåt... Fria följet är bra, han klarar snygga vänstersvängar och helt om med fin tempoväxling. Under språng marsch vill han gärna hoppa lite efter helt om s.marsch men jag tror det kan bero på att han kör tempoväxling även där och då går det FÖR fort. Långsamma marschen är bra utan några komplikationer. Han har blivit osäker på ställande och läggande u. gång, han ställer sig på läggandet och jag har sett det tidigare hos både Swift och Haxzo så jag är inte orolig, det kommer med mer träning. Inkallningen däremot hade han något tjorv med ingångarna, han satte sig snett men på apporteringen satt han fint??? Jag känner mig som ett enda stort frågetecken. Idag ska jag ta fram hopphindret så ska vi träna på det och även stå och ligg u. gång. Resten får vänta tills vi krånglat oss ur detta. Eftersom vi har plusgrader så kan det bli två pass och då ska vi ta andra passet helt åt rutan, det börjar bli dags nu :-)

Nä, nu ska jag gå och röja i köket efter gårdagen, Mamma och Farmor diskade igår så jag behöver bara plocka undan och gör lite fint. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar