onsdag 31 december 2008

Nytt år - nya mål

Precis som jag brukar göra varje år kommer här de nya målen för det nya året. I år är det ganska lätt att specificera dem.

Spot ska tävla, tävla och åter tävla. Målet är elitklass men utan fast tidsplan, vi är där när vi kommit så långt i träningen. Vi börjar med ettan och jobbar oss vidare när vi klarat det. I brukset har vi ganska små mål, appell och lägre framåt hösten men inget fastslaget, jag har inte ens kollat tävlingskalendern för bruks än. Eftersom Spot är Lasses lilla gullegris kanske jag kan övertala honom att köra lite rapport. Det skulle vara kul om det fungerar. Vallning står också på schemat, det hade varit kul att göra vallhundsprovet men då måste jag ha lite stöd och hjälp av Gossens mycket snälla och gulliga uppfödare. Det blir nog några vändor ner till mellansverige för att få vallningen att fungera. Egentligen borde jag flytta dit, kanske bo granne eller nåt ;-) Stackars Nina...

Swift ska bara jobbas på som vanligt med, det blir att tävla på samma tävlingar som Spot och underhålla lydnaden. Känner mig faktiskt rätt nöjd efter 9:an på fria följet i Malmen så lyckan är hur som helst gjord för oss :-) Brukset har vi lagt ner helt eftersom skotträdslan inte blir bättre. Han har kommit så långt att han inte är berörd när det är jägare i skogen här bakom men är vi på en gräsplan med pickan så blir han riktigt skraj. Han klarar vardagen och det är väl ändå det viktigaste. Synd bara på den näsan. Vi har börjat kika på rallylydnad mest för skoj skull, hade varit kul att träna något nytt efter alla dessa år av samma moment.

Haxzo har jag svårt att skriva något om, jag hoppas mest på att han ska få vara smärtfri ett tag. Kanske vi provar en elittävling under våren om han känner för det. Vi kör på med det han tycker är kul (rutan) och lägger in lite av de andra momenten i träningen så kanske han kan få sitt SLCH innan han är helt slut i kroppen.

Alltså kan vi säga att de slutliga målen för 2009 är:

SPOT

Elitlydnad
GK Vallhund
Uppflytt högre spår

SWIFT

Behålla 9:a på fria följet
Tior på resten ;-)

HAXZO

Frisk och smärtfri
SLCH

1 kommentar:

  1. Härligt att se dina planer för Haxzo!
    Jag är mer pessimistisk då det gäller Acke; eller egentligen är jag positiv om han klarar sig utan Rimadyl...det verkar som att han får magproblem av pillren.

    Gott Nytt Träningsår; iaf..:-)

    SvaraRadera