onsdag 17 december 2008

Dags igen

Nu är min veckas ledighet slut igen och det är bara att gå på jobbet, jag tycker att mina lediga dagar bara springer iväg. Jag har hur som helst fått gjort allt jag tänkt få gjort och det känns skönt. Här har vi 0 gradigt och blåsigt, det har blåst upp stora snödyner på älven och igår lyckades jag köra fast i en av dem. Tack min lilla Spot för att du är så snäll och springer framför skotern när jag tar sats för att köra igenom snövallar...

Apropå Spot så tränar vi lite, ganska sporadiskt dessa vinterdagar men vi tränar iaf. Inkallning med ställande har stått på schemat och det går helt ok. Jag blev tvungen att lägga in dk med händerna helt emot min filosofi men jaja, jag får träna bort det. Platsliggning har det också varit, störningen i form av Swift och Haxzo som kampar. Spot hade svårt att ligga kvar när jag drog Swift förbi honom men till slut gick det också. I veckan ligger fokus på att han ska ligga kvar när jag går fram till honom, det är något han inte riktigt förstått ännu och vi fortsätter träna på inkallning med stå. Om vädret håller i sig och är så varmt blir det fritt följ också, då behöver jag inte så mycket kläder och förstör inte positionen. Jo, sättande under gång har vi börjat peta i men han har fortfarande inte riktigt fattat läggande så vi tar det mycket lugnt. Ställande u gång går mycket bättre nu men han har himla svårt att ligga, det verkar vara något med just läggandet som han inte riktigt vill.

Idag får hundarna vara i hundgården när det är så varmt, onödigt att de ska vara inne om de inte måste. Vi provade under helgen att ha Haxzo inne och de andra i hundgården, det verkar gå bra så jag inte behöver oroa mig för att Haxzo ska få värk om han är ute. Nä, nu är det dags att börja röra på sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar