måndag 8 december 2008

Funderar på julklappar

Tomteverkstan rullar vidare även i år och vi (jag och Lasse) funderar på vad vi ska köpa för julklapp åt oss själva. Just för tillfället lutar det mot en Nikon D90, kamera och videokamera i ett... Vi behöver ju både ny kamera och ny videokamera så det hade varit perfekt men man ska alltid kolla noga vid större investeringar. Egentligen kanske vi inte har råd men det beror ju på vad man prioriterar, vi köper ju väldigt sällan något roligt, alltid bara nyttoprylar så kanske man kan unna sig något kul för en gångs skull. En kamera istället för en snöslunga så får jag fortsätta skotta med spade :-) Däremot skulle jag verkligen behöva en kompostkvarn... Jag är klar med julklapparna åt Grabbarna och syrrans Malin men inte Jakob så det ska bli en eller två till.

Lasse har då begett sig till Arlanda för en veckas kursande, nu är vi ensamma på den här sidan älven jag och Grabbarna. Igår hade vi faktiskt en granne här, han kom med skotern tidigt på morgonen men jag vet inte om han är kvar. Jag jobbar halvtid så hundarna inte behöver vara ensamma så länge, jag blev tvungen att ta eftermiddag så jag börjar 14 och slutar 18. Jag tycker det är rätt besvärligt att börja mitt på dagen, bättre att börja tidigt och sluta tidigt. Nå, det är ju bara måndag och tisdag, onsdag går jag förmiddag och sedan är jag ledig.

Nä, nu ska jag sluta skriva för att skriva, känner fortfarande av röksuget på morgonen så på det här sättet får fingrarna något att göra.

1 kommentar:

  1. Kan du inte lägga ut en beskrivning på din polulära hundbädd; så kunde kanske mina hundar få det som julklapp :-)
    BIA bädden är ganska poppis, men snart har vi kanske hund nr 3 hos oss - och då behövs extra bäddar...

    SvaraRadera