torsdag 18 december 2008

Träning

Jag blev så inspirerad att träna när jag läste Maggans blogg så jag offrade en städtimma till träning. Spot var den som var huvudpunkten i träningen och hela lkl 1 stod på schemat. Läggandet har förbättrats avsevärt och han kastar sig i backen, där ser man vad lite träning kan göra :-D
Ställandet har blivit bättre men han behöver lite uppvärmning med ställande på inkallning för att det ska bli riktigt bra. Inkallningen är inga problem och apporteringen går bra, han fick något ryck och släppte apporten före ingången men det fixades med korrigering i form av utebliven belöning. Hindret ides jag inte ta ut ur bodan så vi hoppade över det momentet, se vad kvick jag var där då ;-)
Fritt följ gick inte så bra idag men han var ändå med och fokuserad, ska ta in momentet igen och träna ingångar. Platsliggning med Swift som störning blev lite extremt men han låg efter två tillbakaläggningar. Jag tränade inkallning med Swift från liggande med en halvmeter mellan hundarna så man får nog kalla det extremt :-) Ökade störningen i form av apportering med Swift, kastade apporten snett förbi Spot och då hade han fattat vad platsliggningen gick ut på för han gjorde inte en antydan till att resa sig.
Swift fick lite allmän träning efter det och Haxzo fick leka, jag känner att jag tappat stinget när det gäller dem, Spot är så himla kul att träna med. Jag ska ta mig i kragen vad gäller Swift också men han får lite aktivering iaf.

Nu ska jag städa så jag har inte tid att sitta här längre, jag börjar jobba 14 så ska jag hinna klart så är det bara att sätta igång. Jo, förresten, jag har glömt mobben på jobbet igår så får ni inte tag i mig vet ni varför.

1 kommentar:

  1. Detsamma önskar vi, en mycket god jul och gott nytt år till er alla.
    Många kramar Nina, Leif och Mikael

    www.viattskennel.se

    SvaraRadera