fredag 4 september 2009

Agility

Var på kurs igår, kul, vi rivstartade med en hel bana. Spot tjuvade på alla hinder och bestämde själv åt vilket håll han skulle springa, precis som jag trodde att han skulle göra alltså :-D Han har varit lite busig sista dagarna och lydnaden har väl inte gått strålande så jag förstod att något var på G. Jag var noga med kontaktfälten och slalomen ändå och lät det ta den tid det tog att ta sig runt, bestämde mig redan innan att det inte ska spela någon roll att det är kurs, han ska inte få busa runt bara för att han vill det. Nå, hursomhelst var det inte så hårt att jag har ont av det idag men Katarina har lovat att det blir hårdare framöver.

När jag for iväg på kursen kunde jag inte låta bli att tänka på Annelies och mina resor till Boden när vi gick kurs med Hax, Max och Nemo som fick vara med sen också. Fan vad kul vi hade, jag har så många härliga minnen från min tid i Luleå att det nästan känns som att jag hamnat i koma nu när jag är hemma igen. Längtar verkligen tillbaka, fast trivs ju ändå hemma så klart. När jag känner så här för mina två hem så brukar jag fundera över hur skilsmässobarn egentligen känner när de transporteras mellan två olika hem, ibland varannan vecka. Kan inte vara lätt...

Nu ska jag ut en sväng i dimman, när jag vaknade i morse kunde man inte se älven ens för det är verkligen tjockt ute nu när höstkylan börjar sätta in.

4 kommentarer:

  1. Det var roliga resor det där till Boden...... jösses vad jag saknar att träna med dig, jag måste nog nästan flytta till Kiruna ;)

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där... Har ju bott i Piteå 3 år och snacka om skillnad på aktiviteten där och här. Blir ju som lite stiltje när man kommer till Kiruna. ;)

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Nemo han är alldeles för snäll för sitt eget bästa Gretzky försöker bita ihjäl honom det är så man undrar om han är vampyr ibland *asg*

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du börjat träna Spot i agility också :)

    SvaraRadera