torsdag 3 september 2009

Härliga hösten

Jag älskar hösten, planerna är i full fart inför våren och det är massor med arbete ute, jag älskar att arbeta :-D Tulpanlökarna från odla.nu kom igår och nu på morgonen har jag varit ute och planterat dem utanför sovrumsfönstret. Förhoppningsvis ska det alltså vara ett hav av underbara tulpaner i härliga färger utanför fönstret till våren. Framför tulpanerna tänkte jag sätta en blandning av jättevallmo och pionvallmo i olika färger tillsammans med någon, som kantväxter tänkte jag mig små tusenskönor i färgblandning. Blandar nog också i lite klint som jag har fröer kvar av från i år. Det innebär förhoppningsvis att det börjar med tulpaner och sedan när de blommat klart så tar vallmon och tusenskönorna över.

På hundfronten intet nytt, agilitykurs ikväll... Nu ut igen.

1 kommentar: