fredag 9 oktober 2009

Inget särskilt

Käkade en kiwi igår, magkatarren blossade upp precis som jag visste att den skulle göra så natten har inte varit god. Har inte ätit kiwi på flera år just för att det blir så men den har legat i fruktskålen och frestat mig i nästan en vecka så jag kunde inte hålla mig... Dessutom var jag sen att ta Omeprazol, hade jag varit snabbare så hade efterverkningarna inte varit så stora men, men man lär så länge man lever.

Skulle tävla i Jokkmokk i helgen men jag måste jobba så det blir inget av med det. Den enda tävlingen jag hinner till är Ö-kalix på söndag. Tusan också, jag som såg chansen att tävla elit nästa säsong... Nå, vi får göra vårat bästa på söndag och hoppas att det håller hela vägen. Momenten är inte riktigt hundra än så vi har väl inga större förhoppningar men Spot behöver mer tävlingserfarenhet så vi far för skoj skull. Vi riskerar att tappa 80 poäng bara på vittringsprovet och rutan för det strular lite helt plötsligt så jag har lagt in specialträning på de momenten men det är som med all nyinlärning, det rör till innan det reder ut...

Sättande u. gång är lite långsamt så där får vi avdrag och sedan strular det lite med kall metallapport. Fjärren kan bli problem med gör han det bra gör han det på en 12:a ;-) Man märker att han är ung för det som fungerar ena dagen fungerar inte alls andra dagen. Vi har så gott om tid på oss så vi stressar inte iväg i onödan och då blir det att man tillåter lite slarv efter vägen, det kommer när han mognar. Man måste ju tänka på att han faktiskt bara är 19 månader men det är lätt att glömma när han är så duktig. Swift var ju inte ens mogen att börja tävla förrän han var 18 månader.

Nä, idag blir det att jobba och sedan träna, fokusera på det som sitter bra så vi åtminstone får en bedömning på det och vet vad vi har för utgångsläge inför nästa år. Jag uppdaterar efter tävlingen på söndag.

2 kommentarer:

  1. Vi tänkte också åka, men sedan kom ett nyinlagt jaktprov i Kalix istället...och nu är vi ganska risiga. Få se imorgon...
    Labbar mognar kanske ännu senare än bc, för jaktprovsdomaren i Lule´ sade om Leo att "ungdomligheten skiner igenom ibland". Och han är ändå 3 i januari! Lycka till i Ö-kalix!

    SvaraRadera
  2. Hej Carina, tack för en supertrevlig kurs :)Du lär få fler besök av oss!! Jag och Puma avstod också Jokkmokkstävlingen, Puma är inne i någon "tonårs-trots" just nu(som du märkte) och Evelina blev så taggad att "börja om från början" med Nova...Men jag har redan börjat planera inför nästa säsong :)

    Lena o Puma

    SvaraRadera