torsdag 15 oktober 2009

Morgonstund

Sitter och slappar framför datorn en stund nu på morgonen. Hundarna är rastade och har fått mat så jag kan ta några minuter åt mig själv. Träningen gick toppenbra igår, den lille skrutten gör verkligen allt för sin boll i snöre. Idag står mer träning på schemat, rutan med inkallning hade jag tänkt lägga fokus på och fjärrdirigering ligger som tvåa. Ska väl försöka hinna med tre pass åtminstone men det märks hur fort tiden försvinner när man har hundar inackorderade, dessutom blir det mörkt så tidigt att träningen får förflyttas inomhus redan vid 18-tiden. Vi har inte hunnit få upp ljuset där ute än men det kommer, jag plogar inte hela lydnadsplan under vintern men en del av den som jag sedan har belysning på. Det räcker precis för att träna eliten och det är väl vad vi tänkt göra under de långa, mörka vintermånaderna när vi ändå inte gör något annat.

Nä, nu är det dags att gå ut å träna om det ska bli något gjort. Kan ju inte fastna här hela dagen...

1 kommentar:

  1. Nu vet jag hur Nancy gör i lydnaden med höger och vänster, slå en signal så får du höra.
    Nina

    SvaraRadera