onsdag 14 oktober 2009

Jahapp

Då har man hunnit smälta tävlingen och analyserat vad som gick fel... inte för att jag blev nå klokare för det. Vittringen vet jag precis men rutan??? Jag förstår inte vad jag gjorde som skiljer sig från träningsmönstret. Igår var jag ute och körde några skick och det fungerade felfritt ca 30 gånger på varierande avstånd, varierande storlekar och jag bytte plats på rutan flertalet gånger. OM det var apporterna som hade för stort sug (de låg vid hopphindret) så ska jag träna det idag, lägga en bunt apporter vid sidan av och träna att han ska till rutan oavsett. Måste också jobba på ställandet på inkallningen, 1 pinne avdrag känns så onödigt för att han tar något steg efter kommandot när det är så nära perfekt... Kall metallapport lämnar jag som det är, förstår att han tvekar och att annat verkar roligare, får vi bara något betyg på det så är vi glada, det är bara en 2:a i koefficient så vi klarar oss. I övrigt så tränar vi på som vi brukar så blir allt bra med tiden, som sagt -han är ung och lite flamsig ännu.

1 kommentar:

  1. Men ni är ju så duktiga :)
    Jo vi kör fot positioner här hemma och lite när vi är ute o promenerar. Det är bara att nöta på men jag upplever att framtassar och rumpan hamnar på "rätt plats" betydligt oftare nu än förut ;)

    SvaraRadera