måndag 23 augusti 2010

Bloggeri bloggera

Har varit nere i Gällivare på träningshelg. Alltså, hade jag vetat att det skulle vara så kul så hade jag farit för länge sedan. Vi startade på fredag kväll och planerade helgen, 9 stycken blev vi, sedan tog vi ett litet träningspass. På lördagen började vi med lite lydnad och efter lunch for vi ut i skogen och lade spår, tränade lite budföring, jobbade med korvgrillning och fika medan spåren gottade till sig.

Söndagen började med skotträning, budföring och platsliggning i alla dess former. Spot pressades till det yttersta i sittandet och läggande och uppsittning i platsen. Sedan körde vi på med lydnaden och efter lunch blev det återigen en tur ut i skogen då vi jobbade på apportstigar och uppletande.

Vi har verkligen fått ut maximalt av helgen och alla hjälpte varandra med ALLT som dök upp. Mycket hundsnack blev det och hela den sociala delen var bara så givande. Det var verkligen ett härligt gäng trots att inte alla kände varandra utan vi lärde känna varandra istället :) Så ska jag ju inte glömma vilken god mat de hade där vi var och åt. Käkade en underbar pizza ena dagen och en skinksallad andra, till och med Lasse som fick äta pizzaresterna på söndagkvällen när jag kom hem tyckte att pizzan var mycket god.

Mest nöjd är jag med budföringen som vi inte tränat sedan vi nollade i appellen i juni förra året, han var som en raket över plan och hörde nog inte ens skotten :) Sedan är jag också MYCKET nöjd med framstegen i att plocka pinnarna i spåret, stora framsteg efter två dagar bara - vilken hund jag har.

Tack ALLA för en så härlig och givande helg, nu planerar vi in nästa :)

4 kommentarer:

  1. Låter som en härlig helg, kanske hänger på nästa gång :)
    Vi kanske måste ut å spåra nu då ;)
    Hörs o syns!

    SvaraRadera
  2. Ja kan bara hålla med - oj vad mycket vi fick ut av den här helgen och jag tror att det bästa med allt var nog det sociala som var så otroligt bra vilket i sin tur ledde till allt annat..........hundträningen blev en riktig hundraprocentig bonus.....:)

    Nu längtar jag till nästa gång.

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med dej och Monica. Jag blev lyrisk efter Izas apportstig... äntligen fattar hon att hon ska plocka upp pinnarna. Tittade på mej... "varför har du inte sagt det tidigare?"
    Längtar till nästa tillfälle...

    SvaraRadera