måndag 9 augusti 2010

Måndag

Sitter och väntar på att klockan ska gå... Gick upp lite väl tidigt för jag behöver inte börja åka upp på jobbet förrän om en timme men samtidigt är det skönt att ta det lite lugnt och dricka lite morgonkaffe i maklig takt.

For ner till Piteå förra veckan, vi lyckades få ihop tre dagar ledigt tillsammans jag och maken. Vi skulle hinna med en massa prylar när vi ändå var ner - tji fick vi... Vi startade relativt tidigt från Kiruna så vi skulle hinna shoppa i Luleå på vägen ner, det började med punka på husvagnen efter vägarbetet vid Ö-kalix. In och fixa nytt däck i Överkalix, gick riktigt bra men tiden rann iväg. På något sätt lyckades vi vara in på Biltema under den veckan som allting vi behövde var slut, samma på Byggmax. Fan, fan, fan, vi som hade massor av planer om hur vi skulle sysselsätta oss under hösten :)

Nånå, stressiga dagar blev det där nere och vi hann med ungefär hälften av allt vi tänkt oss men det var skönt att komma bort ett tag ändå. Vi har så mycket jobb här hemma så jag blir halvgalen. Dessutom måste vi fixa veden innan hösten, hur vi nu ska få tid till det... Vi har väl så vi klarar oss egentligen men det skulle vara skönt med en full vedbod så man är helt säker på att det räcker...

Jag ska försöka hinna med att renovera lite fönster här i huset också, om tiden räcker förstås. Tänkte att man tar ett åt gången så är det inte så farligt om man inte hinner med alla på en gång. Känner bara lite småpanik för att sommaren snart är slut och jag inte hunnit göra ens hälften av allt som skulle bli gjort. Björkarna börjar bli gula och det är ganska kyligt på kvällar och nätter så det jobbiga tiden närmar sig. Tur vi har verkstan för alla småjobb som man kan flytta in...

Nåjo, lite halvtrist inlägg av en lite sänkt bloggare men jag ska rycka upp mig :)

1 kommentar:

  1. Hej hopp!
    Jag vill bara meddela att jag har en ny sida, bruksschafrar.blogspot.com är den nya adressen. Kika gärna in :)

    MVH
    Emma och hundarna

    SvaraRadera