måndag 13 september 2010

Latest news

Oj, veckan som gått... Fullt upp som vanligt, trött, dessutom smått förkyld och med en ylande pensionathund i hundgården hela nätterna. Har gjort den sista röjningen i verkstan så vi kan börja med alla syjobb som ligger och väntar, kön växer för varje dag. Vi ska dessutom fixa ett stort klippbord in dit så vi slipper pajja knän och ryggar när vi krälar omkring på golvet. Det börjar bli så mycket ruljans där ute så vi kan nog börja få in en inkomst där. Kan alltså vara värt att satsa lite på ergonomi och inredning.

Har tränat en del, egentligen inte tillräckligt kanske men det borde räcka, vi har ju flera dar på oss att bli färdiga ;) Har beställt lite prylar från Tajanis läder och Jami som jag hoppas hinner fram i tid, lite av det är till tävlingarna till helgen. Spot fixar det säkert ändå men det hade varit lite kul med det nya kopplet eftersom det förhoppningsvis är sista tävlingen med koppelmoment. Sedan är det ju en ny boll åt killen så han får en extra kick i belöningen.

Lade ett hårt spår i lördags på industriområdet, Spots första. Som vanligt i Kiruna var det blåsigt och alldeles för svåra förhållanden för en ovan hund. Han tog spåret men sedan var det bara som bortblåst - vilket det antagligen var... Vi fortsatte åt det håll spåret gick och han spårade perfekt där det var något mindre vind och vart det fanns en rimlig möjlighet att hitta några doftmolekyler som bitit sig fast. Ner med näsan i asfalten och dammsög, sedan kunde han helt plötsligt bara titta på mig som för att fråga om husse bara flygit från platsen för det finns inget spår. En mer erfaren hund skulle säkert fixat även det men jag tycker han gjorde ett skitbra jobb om man tänker på hur lite han egentligen har spårat. Vi fick iaf alla pinnar (avbrutna tunna kvistar ca 10-15 cm långa) varav jag visade honom en och slutet spårade han perfekt till eftersom det gick över grus och gräs blandat.

Igår tog vi en promenad upp till Kurravaaratoppen (600 möh), vi gick på rätt bra och jag hade bestämt mig för att gå upp utan att pausa efter vägen. Jodå nog gick det, flåsande som en blåsbälg men upp gick jag utan att stanna. Fikade där uppe (och pratade med Stina :)) och gick sedan ner igen, tog bra på lårmusklerna eftersom jag bromsade rejält så jag inte skulle slita mer på mina redan dåliga knän. Ingen träningsvärk idag tyvärr :(
På onsdag blir det Ädnam (790 möh) och sedan får vi se vart det bär av med denna bergsbestigningsmotion. Det är ju bra för att få upp flåset eftersom jag inte kan springa för att motionera, då skulle jag nog inte ha kvar några knän öht.

Nu är träningsnarkomanen igång så jag får väl stänga ner här och ta ett pass...tror det står vittringsprov på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar