söndag 19 juli 2009

Hemma igen

Äntligen hemma... Igår vid tiotiden efter jag slutat terrorisera C på telefonen blev jag bara så homesick, kände att jag bara ville hem till min egen säng. Men så är det väl när man varit på luffen ett tag. Kennel-/vallningslägret blev avkortat för mig eftersom jag har arbete som kallar så jag for till Åsele i fredags för att tävla och istället för att, som tanken var från början, åka tillbaka for jag direkt norrut. Jag är nu alldeles full av upplevelser, nya namn på folk man lärt känna och inspiration för höstens tävlingar.

Swift tävlade tyvärr inte under fradagen, efter flera dagar med åska så blev det för mycket med skott/smällare på marknaden så han ville inte komma ut ur bilen.

Nu kommer så skrytet...

Fredagens resultat för Spot i lkl 2:

Platsliggning 10
Fritt följ 10
Läggande 10
Inkallning m. stå 9
Rutan 10
Apportering 9
Hopp-sitt 8 (slår i) ONÖDIGT! Han var högt över men slog i klorna på vägen ner...
Fjärrdirigering 9,5
Helhetsintryck 9,5
Summa 190,5 poäng 1:a pris och vinst.

Vi blev tvungna att stanna till på lördag för att vänta och se om vi skulle få priset för tävlingens bästa hund. På lördagen startade många mycket bra rapport-/sök- och spårhundar, en riktigt duktig tjej blev bästa brukshund och en kvinna jag lärde känna fick uppflytt ur högre med en otroligt härlig kelpie. Flera andra fick uppflytt ur appellen, bland annat mina tältgrannar. GRATTIS till alla er.

Nu kommer så storskrytet, Spot blev Marknadsskallets bästa hund -09 alla kategorier med sina 95,25% av ca 60-65 startande tror jag om jag räknat ungefär rätt. Ibland lönar det sig att fara iväg och hälsa på andra klubbar och andra domare med annorlunda bedömningar.

9 kommentarer:

  1. Grattis och jag skulle vilja lägga till: "...det lönar sig alltid att träna seriöst" ;-)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!
    Kul att du är tillbaks så det blir lite nya inlägg. =)
    Spondylosbloggen känner sig lite ensam tror jag... Hur är det med lillkillen egentligen?

    SvaraRadera
  3. Måste bara in här och GRATULERA!! Hittade din blog via Viätts!! Kul att det lönade sig att stanna kvar!! :) Hoppas vi ses mer framöver!
    Hälsn / Cissi och Ix (Vilhelmina)

    SvaraRadera
  4. Wow!! Stort grattis! Jag var inte helt säker på vad det skulle bli av honom när han försökte hoppa genom fönstret i porten till min gamla lägenhet :) Nu har vi flyttat till en större lya så det finns gott om plats om ni har vägarna förbi. Hoppas även att det går bra med nya företaget.

    Vi är på jakt efter en borderterrier (tik) så tips mottages tacksamt!

    SvaraRadera
  5. Hej och GRATTIS till resultat och vandringspris. Det var störtkul att träffas, Jag var så omtumlad under lördagen att jag missade att säga hejdå. Säger hej här istället! :D Elle-Kari med Råggrindan's Garp

    SvaraRadera
  6. Stort grattis gumman.. Till dig och Spot. Såg just bilden.. Lönar sig att vara på tränings camp Viätt en vecka före tävling.. Kom ihåg det;-)
    GRATTIS och Kram en mycket stolt uppfödare.
    Ni är ju dessutom duktiga på vallningen eller hur:-)

    SvaraRadera
  7. Stina å Flamma20 juli 2009 kl. 09:48

    GRATTIS! Inte helt oväntat kanske :P. Måste säga att jag saknar dig som tränare jag. Tur är väl att du har lärt mig en hel del så att jag iaf kan stå någorlunda på egna ben, ett tag iaf :).
    Kram Stina å Famma

    SvaraRadera
  8. Stort Grattis Carina & Spot till Fina Vinster,ni e Bäst!!

    SvaraRadera
  9. Super grattis!! Sa ju att det skulle gå bra :) Och lycka till med kommande tävlingar!

    SvaraRadera