torsdag 9 juli 2009

Semester?

Nå, inte har det varit mycket till ledighet hittills och ändå hade jag tänkt vara ledig. Har nog aldrig haft så här mycket att göra på en och samma gång förut, hundträningen har det inte blivit mycket med heller pga alla projekt. Imorgon far jag iväg mot Viätt så jag ska packa med mig allt man kan behöva för att leva borta i 10 dagar, träna hund och tävla. Jag har redan packat det viktigaste - tävlingsboken och börsen - då klarar jag mig :-)

Hundgårdarna är klara att ta emot gäster, Lasse har byggt en tomatlåda till mitt lilla växthus men inte förrän nästa år blir det premiär. Det växer i rabatterna och grönsakslanden men inte är det någon fart på det direkt, först var det sol och supertorrt, nu är det mulet och kallt men fortfarande supertorrt, inte det bästa klimatet för växter direkt. Tyvärr har kålfjärilen hittat hit, blomkålen är den som fått ta emot angreppet hittills men jag ska täcka över dem idag så kanske de klarar sig.

Lite hundträning har det blivit, Spot nöter rutan och inkallning med stå, det fungerar riktigt bra men det är inte befäst än så vi nöter ett tag till. Rutan står mitt på gräsmattan så jag kallar in honom då och då för att göra ett skick. Swift nöter inget men uppdaterar momenten lite, jag har lite funderingar på att skita i tävlingen men han är ju anmäld och avgiften är betald...

Nä, nu är det dags att göra ett ryck om jag ska bli klar med allt innan jag åker...

1 kommentar:

  1. Fasen va roligt å åka på vallningssemester! =) Lycka till me fårskallarna.

    SvaraRadera