måndag 27 juli 2009

Regn och hemmamys

Igår kväll kom regnet så jag var ut och slängde gödning på gräset, vill ha en gräsmatta som den på Åsele BK. Det kan bli en hel del arbete men ibland får man slita hårt för det man vill ha.

Jag samlade ihop ett gäng rabarber (vi har massor) och kokade rabarber och jordgubbssaft. Den blev riktigt god men för SÖT, nu C kan du komma och dricka saft som garanterat uppfyller sötmakraven. Idag ska jag vika all tvätt som vi tog in när regnet kom, det är inte lite kan jag lova, jag brukar inte samla tvätthögar på det sättet men nu har det bara blivit så.

Slipade lite på sidoförflyttningarna igår igen men vi ska jobba mer inomhus ett tag till innan vi flyttar ut. Inomhus går det jättebra men utomhus har han lätt för att ta ut svängarna och studsa mer. Sedan körde vi lite inkallningsträning och idag ska vi ta ingångar med metallen, han släpper då och då när han kommer fram. Allt går att göra inomhus så vi tar väl en innedag idag om inte vädret blir bättre.

Nu är det hopp i duschen som gäller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar