onsdag 20 januari 2010

Funderar

Sitter och klurar på vilka målen för Spot 2010 borde vara och vad som är rimligt.

Börjar med lydnaden:
Det vi absolut ska uppnå i år är åtminstone ett lydnadschampionat, min första riktiga champinjon även om Swift har klarat själva tävlingsdelen så får han ju inte bli champion pga sin saknade kula. Det andra målet är inte heller speciellt orimligt, SM kval 2011, borde vi klara med lite träning. Vi jobbar också för att få mer tävlingserfarenhet, fara neråt i Sverige för att hitta nya domare och få ett toppenbra samarbete. Resultatmässigt siktar vi på att spika fria följet med en bra domare och stabila moment i övrigt. Han ska göra inte tänka!

Vallningen:
Jag VILL klara vallhundsprovet, jag behöver hjälp när vi kommer till att uppnå det målet men förhoppningsvis vill den kära uppfödaren samma som jag ;-) Tänkte att våren och försommaren skulle ägnas åt att nå det målet, förhoppningsvis ska det räcka till, måste bara masa mig neråt Viätt några gånger. Det här målet är det svåraste eftersom jag är så ny på området och inte har någon känsla för hur lång tid träningen tar eller när vi är färdiga.

Bruks:
Hmmm, det klurigaste målet, hamnar längst ner på årets lista över mål men trots det skriver jag med det här. Uppflytt till högre spår låter nog inte helt orimligt, framåt hösten (sept-okt) borde vi väl ha hunnit träna nog mycket för att köra. Inget som jag prioriterar om det visar sig att de andra målen är på väg att misslyckas men har vi tid och möjlighet så blir det nog bra.

Mina egna mål handlar om att bli en bättre kursledare, gå några kurser och ha kul medan jag jobbar...

1 kommentar: