fredag 29 januari 2010

Kallt så in i norden

Var på stan igår för att handla tänkte ta ett träningspass på Lombia bara för att kolla av hur momenten ser ut i sin helhet... Tävlingskläder på och ut ur bilen, minus 25 och vinden ven i knutarna, voi he*te, inte blev det något långt pass men jag kunde se vad vi behöver träna på iaf. Han har svårt att gå på rätt apport om han dirigeras mot rutan men jag kan stoppa honom och få till det med flera kommandon, han lyder alla dirigeringar och avslutar trots allt krångel så en 5:a ska det bli även om vi missar på första försöket. Vi har ju dessutom en hel vecka på oss att slipa på det...

Rutan med störningskoner utplacerade fungerade faktiskt över förväntan, han bågade mot en av konerna men vände och sprang in i rutan snyggt och fint framifrån utan extra kommandon, jag hade is i magen, eller så var bara reaktionsförmågan nedsatt av kylan. Däremot så märker man att han är ung och oerfaren, han har överlag en väldigt barnslig attityd när vi kör tävlingsmässigt, vet inte hur jag ska förklara i ord men det är bara känslan...

Jo, snyggt ställande på inkallningen med bra, lagom fart, tummen upp! Fjärren också snyggt och utan förflyttning men däremot ett dk på första ställandet.

Nu ska jag ut i kylan igen men av en annan anledning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar