onsdag 20 januari 2010

På stan

For iväg upp till Kiruna en sväng idag, passade på att ta med Spot och vi socialtränade lite utanför Coop medan Husse handlade. Slog två flugor i en smäll och tränade lite på Lombia innan vi åkte hemåt igen. Han gick toppenfint och jag känner mig verkligen taggad inför tävlingen. Det ska bli så kul att se hur han reagerar på att tävla inomhus, det kan gå åt pipsvängen men det kan också gå hur fint som helst. Momenten i sig ska inte vara några problem men han visade i söndags att underlaget smakar pyton och det är MÅÅÅNGA apportmoment i eliten, 90 poäng för att vara exakt... Nåja, klarar han momenten i övrigt men vägrar ta apporterna så är jag nöjd ändå, ska bara bli kul att se hur han klarar störningarna i miljön. Det är ju ganska stor skillnad att tävla ute jämfört med inne.

Annars mår vi finfint, jag kämpar på med vikten som vanligt men det går inget vidare. Ser fram emot att få hem husvagnen, Lasse har beställt nya dämpare och fjädrar till sin bil så vi kan börja dra med den, till sommarn ska det monteras dragkrok på min bil så jag kan dra med den också. Lättare att ha sin egen bil eftersom den redan är full av hundprylar (och hundhår) så man slipper flytta fram och tillbaka, man glömmer så mycket varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar