fredag 20 februari 2009

Tusan också

Missade telefontiden till vetrerinären igen, skulle boka röntgen åt Haxzo och vaccinationer åt de andra men som vanligt var det fullt upp på morgonen och iväg till jobbet. Nå, jag får vänta till på måndag, Spot har iaf HD röntgen inbokad till efter tävlingen i Piteå den 22/3. Apropå tävling så tror jag med betoning på tror, att han kommer att vara klar till dess. Kanske det inte blir något förstapris men han ska åtminstone klara av att genomföra alla moment. Orosmolnet är ju platsliggningen så klart, vilket annat moment kan oroa en i lydnadsettan??? Å då handlar det inte om oro för vad Spot hittar på utan snarare om hur mycket de andra deltagarna tränat på detta moment.

Under ett tillfälle i förra veckan kom jag och ett par till hundmänniskor in på ämnet "varför tävlar vi?" svaren fann jag mycket intressanta. Till exempel A, varför tävlar du som är så nervös? Varför tävlar ni andra? Hur ligger ni nerositetsmässigt? Vad har ni för mål med tävlandet?

Alla är välkomna att svara på frågorna.

4 kommentarer:

  1. Jag tävlar för att det är roligt att visa upp hundarna när man ändå tränar dom som mycket, och för att utan meriter på dem så kan jag knappast sälja några valpar heller.
    Sen är det ju himla kul även om man är nervös som sjutton.
    Sett att min Lot ligger bland dom 6bästa på Sverige cup tävlingens ranking listan nu på vallreg.6a av dom 30 bästa hundarna i landet!
    Här verkar kylan äntligen släppa nu.

    SvaraRadera
  2. Kram Nina skulle det naturligtvis stå på slutet;-)
    www.viattskennel.se

    SvaraRadera
  3. Ja du!! A undrar själv ibland VARFÖR!! Men för att ha ett mål med min träning är nog en grej, sedan för att jag själv ska lära mig att hålla nerverna på mattan ;)

    Kramiz på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag var ju en av "hundmänniskorna" och säger bara att det var jättebra att du fick oss att börja fundera...
    ...och hoppas du håller i en kurs i vinter/vår med just fokus på tävlingstänk i praktiken!

    SvaraRadera