måndag 2 februari 2009

Snöfestival

Nå, jag skriver snöfestival som rubrik även om jag bara var dit i lördags för att miljöträna Spot. Det var dött tycker jag... Dåligt med aktiviteter, lång tid mellan de få aktiviteter som fanns och inga snöskulpturer att fördriva tiden med. Hur som helst, Spot var inte det minsta berörd av att gå bland allt folk och alla hundar, lite nyfiken men är det så konstigt...? Han fick resterna av min hamburgare och han åt den liggandes mitt på Folkan-parkeringen, lite fula blickar kastade han på förbipasserande hundar som uttryckte minsta intresse för hans burgare.

Vi for en sväng till syrran och firade Alices hemkomst från BB, självklart hade vi inte med någon kamera. Inget speciellt hände, moster med familj dök upp och Alice skrek hela tiden. Alice skrek förstås inte för att moster var där :-) Haha, där ser man hur en mening kan få olika innebörd.

Söndagen var full fart från det jag vaknade, jag startade med att sätta lite frön, det skriver jag mer utförligt om i trädgårdsbloggen. For ut en sväng med släden så hundarna fick springa, direkt när jag selat av ringer telefonen och då är det Camilla som är på väg mot Kurra. Jag slänger ihop en muffinssmet och instruerar Lasse att ta ut muffinsarna ur ugnen innan jag kastar mig på skotern och hämtar Camilla och gänget. Lite kaffe och muffinsar sedan var de tvugna att åka vidare, Jukkas och ishotellet stod på schemat men kul att du ändå tog dig ner hit till ingenmansland :-)

När Camilla och gänget hade åkt började vi sätta upp lysrör i hyllorna i verkstan, även det kan ni läsa mer om i trädgårdsbloggen. Sedan var det helt plötsligt kväll och dags för middag, sedan var det bara soffmys.

1 kommentar:

  1. Himla skoj att vi hann med ett besök hos dig där i ingenmansland, fast jag var ändå förvånad över hur mycket hus det fanns därute. Ni bor verkligen på ett helt underbart ställe! Muffinsen var kanongoda, mums =)

    SvaraRadera