lördag 31 januari 2009

Jobbat och nu ledig

I torsdags var min första lediga dag på evigheter känns det som :-) Iaf sedan förra tisdagen...

Nå, min lediga torsdag startade med besök hos Jolanta för en omgång, hon börjar få bort mina låsningar och jag har inte lika mycket träningsvärk efter behandlingarna längre. Dagen fortsatte med träning på vändplan tillsammans med Tuija, jag hade ju inriktat mig mest på platsliggningen och det gick alldeles utmärkt. Jag tränade bara med Spot btw, han behöver få tillbringa lite tid med mig ensam då och då.

Fredagen började med lysrörsupphängning och plantförflyttning, läs mer i trädgårdsbloggen. Sedan har jag väl mest bara plockat undan lite här hemma, rensat byrån i vardagsrummet, en sån där skräpsamlare. Svarat på lite kemifrågor som kom på mailen och började kika lite på några matteuppgifter, lite ringrostig är man allt. Surfat omkring på trädgårdssidor och insett att jag vill ha fler sorters växter men de får faktiskt vänta till nästa år. Man kan bli ruinerad av hundtävlingar och odling har jag förstått.

Lasse har jobbat sista passet på eftermiddagsveckan så han sover nu på morgonen, det är därför jag sitter här alldeles tyst och bara skriver och skriver... Nej, jag ska gå ut och kika på mina små plantor i g-rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar