söndag 18 januari 2009

Söndagsträning

Inte ofta vi har katten Fanny på bild här i bloggen så hon får vara med idag i brist på färska foton på jyckarna.

Första inlägget jag skrev så handlade det om att vi skulle ha träning idag men det blev inställt så jag fick radera lika fort som jag skrev det. Jag får träna här hemma istället och Tuija skulle komma senare i eftermiddag så vi kan köra ett pass med störning åtminstone. Jag som har torkat blodpudding och allt...

Jag har nu varit ute ett pass med träning av inkallning med stå och ligg (separat, inte på raken alltså), läggande och ställande under gång och platsliggning. Allt gick bra för Plutten men vi får väl se hur det ser ut med störning sedan. Ett enda litet problem kan jag se så här långt, han lägger om sig efter ett tag på platsen när han märker att det är plats. Ska nog projektera på det under dagen, funderar på annat kommando eller någon annan markering att det är plats. Han ligger så tryggt och fint på ena skinkan.

2 kommentarer:

  1. ring du eller kom. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Måste testa om min bild kommer med i inlägget å du är en bra testperson ;)

    kram kram

    SvaraRadera