måndag 26 januari 2009

Söndagsträning

Igår var det träning i ridhuset, jag hade bara med mig Spot för att han skulle få lite störningsträning på platsliggningen. Vi var nu inte speciellt många utan bara 5 stycken totalt så mycket till störning var det inte när han väl hade registrerat alla som var där. Jag fick utmana lite extra genom att hälsa på andra hundar och fixa och dona lite med tandvisningar mm... Spot behöver också träna på tandvisning, han är alldeles för glad i folk som kommer fram och ska hälsa på honom. Samtidigt är jag lite emot de nya reglerna där hunden ska sitta helt stilla utan att få visa någon social glädje så jag kommer nog antagligen att tillåta något poängavdrag där så han får fortsätta vara glad.

I övrigt tyckte jag det gick bra, han busade med två tikar och det verkade vara höjdpunkten. Däremot tycker han inte om Jason, varför vet jag inte eftersom J aldrig har gjort honom något. Spot kan inte koncentrera sig när J är i närheten så det kan ju bli lite spännande när vi kommer till elit och ska tävla i samma klass som J.

I övrig gick min lediga dag helt ok, jag gjorde absolut ingen nyttigt :-) Kan kanske behövas då och då så man håller sig i form mentalt, så bra det nu kan bli... Jag borde ha gjort en massa men när bör man inte göra en massa???

Nä, nu ska jag fortsätta jobba.

1 kommentar:

  1. Man måste ju inte alltid göra en massa ;)

    Saknar dig!

    kram Lie

    SvaraRadera