måndag 27 april 2009

Tävlingen

Gick nästan åt skogen men bara halvvägs :-) Tävlingsmässigt är jag inte nöjd med prestationen men om man ser åt framtiden så är jag väldigt nöjd. Spot behöver mer tävlingserfarenhet, bara det att ha folk på plan som studerar honom störde ganska rejält. Fram med fler träningstävlingar i Kiruna!!! Det är så tråkigt när man har 30-40 mil till närmaste klubb som arrangerar tävlingar den här tiden, man kan inte bara fara iväg för att träna på tävling.

Så till det mest intressanta...

Platsliggning 5 (orolig, ändrar ställning) vet inte vad jag ska säga, såg inget eftersom jag inte var där...
Fritt följ 10 (bra pos., dålig språng marsch av förare) *garv* dags att banta :-)
Läggande 9,5 (segt)
Inkallning m stå 7,5 (DK, långt stå, tveksamt) han stannade inte utan saktade bara in till stå
Rutan 7 (startskall, ändrar ställning) trodde inte ens han skulle gå ut så jag är nöjd
Apportering 9,5 (Avslut) stötte i mig på väg tillbaka
Hopp 0 (DK, hoppar ej tebax) han var och pussade på domare med följe...
Fjärrdirigering 6 (DK, avslut) han fick ett utbrott på skylten, dumt att inte träna med skylt...
Helhet 8

Det märktes tydligt att det tog på krafterna för honom att utföra ett helt program. Bara det att han fick ett utbrott på fjärrskylten var ganska tydliga tecken men så får jag ju inte glömma att han snart blir 14 månader och är i ett besvärligt mognadsstadium. Om man ser på de grundläggande momenten som vi har tränat under längre tid kan man inte vara annat än nöjd, 10 på fritt följ, läggande och apport 9,5. Hoppet hade nog inte heller varit så tokigt om han inte lagt märke till alla trevliga människor (om inte om hade varit...).

Nä, allt som allt är jag nöjd, vad kan man annat vara när ens kompisar lyckas så bra :-)

GRATTIS Angela till förstapris i lkl 1 med Dixie, vet inte placeringen så du får gärna fylla i luckorna.
GRATTIS Anki till förstapris i lkl 2 med Decibel, vet inte placeringen där heller men bra gick det.

4 kommentarer:

  1. (Hyggligt du väntar på oss i tvåan..)
    Dixie plac 5 och Anki plac 2.
    Ett 1a pris i trean . Inga 1a pris i Elitlyd.
    Nu skall det blir roligt att prova tassarna i Lyd 2 men vi får se hur länge Dixie håller löpen..
    Hoppas inspelningen blev ngt sevärt,rutinen var obefintlig.
    Tack för det goda sällskapet!!

    SvaraRadera
  2. Då får jag än mer belägg för att det är sättet att GÅ; som räknas :-)

    SvaraRadera
  3. Ni fick 10 på det viktigaste momentet, det som ingår i mer eller mindre alla moment... Var nöjd!

    SvaraRadera
  4. Missade tyvärr dig och Spot på planen, men det kommer fler tävlingar. Var trevligt att träffas i helgen, glöm inte bort att du ska komma och träna med oss om vi är på klubben nästa gång du kommer dit. Jag har lärt mig nåt i helgen, du ska inte förknippas med Luleå ;)

    Hälsningar
    Caisa & Cayenne
    fyrfotingarna.se

    SvaraRadera